دیجیتال مارکتینگ فقط اینستاگرام نیست
این روزها نام دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش میرسد، اما خیلیها دقیقا نمیدانند دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه بخشهایی تشکیل شده است. بازاریابی دیجیتال گسترهی وسیعی دارد و برخلاف تصور عموم، به معنای دوره ادمین اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیست. بیایید با هم ببینیم دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟ زین معما، هیچ دانا در جهان آگاه نیست؟
دیجیتال مارکتینگ واقعی چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمام تکنیکهایی گفته میشود که موجب تحقق اهداف بازاریابی کسبوکار شما در فضای آنلاین خواهد شد. دیجیتال مارکتینگ واقعی از بستر دیجیتال برای رشد و حمایت از محصولات، خدمات و برند شما استفاده میکند. سئو سایت، تبلیغات گوگلی (گوگل ادز)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، sms مارکتینگ و ... همگی اجزای این خانواده دیجیتال هستند. دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی را دنبال میکند:
- شناختن برند و هویت شما به مخاطب هنگام بازدید از صفحه اجتماعی یا سایت
- دسته بندی مخاطبان به کاربران فعال و غیرفعال
- استفاده از دادهها و آمار برای افزایش تعداد کاربران باارزش
البته این دادههای خام زمانی به کار میآید که در کنار دانش مارکتینگی به کار گرفته شود. بنابراین اگر به دنبال یادگیری بازاریابی دیجیتال هستید، مطمئن شوید که دوره دیجیتال مارکتینگ انتخابیتان همهی این مباحث را پوشش دهد.
دیجیتال مارکتینگ چی نیست؟
دیجیتال مارکتینگ تنها حضور در فضای مجازی را شامل نمیشود. خیلیها تصور میکنند دیجیتال مارکتینگ یعنی اینستاگرام و فروش در آن. در صورتی که بازاریابی دیجیتال دامنهی بسیار وسیعی دارد و بازاریابی شبکههای اجتماعی فقط بخشی از آن محسوب میشود؛ بنابراین نمیتوان تنها با داشتن یک صفحه مجازی کسبوکار خود را آنطور که باید رشد داد و این امر نیازمند دانش فنی و کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است.
دیجیتال مارکتینگ، فقط اینستاگرام نیست
دوره دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگیهایی دارد؟
آموزش دیدن، اولین قدم از تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر توانمند است. بهترین فردی که میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، کسی است که تجربه فراوانی در دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. اینگونه افراد علاوه بر دانش لازم برای کار در حوزه بازاریابی آنلاین، میتوانند تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند. به طور کلی یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب باید شامل بخشهای زیر باشد:
- اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ
- تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام
- بهینه سازی موتور جستجو یا سئو
- تحقیق کلمات کلیدی
- بازاریابی محتوا
- ایمیل مارکتینگ
- گوگل آنالیتیکس
- بازاریابی شبکه اجتماعی
یادتان نرود که گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ شما را به یک دیجیتال مارکتر تبدیل نمیکند. تمرین در کنار آموزش به روز، بهترین راه حل برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر است.
- ۰۱/۰۹/۳۰